Sunday, June 7, 2009

Segala yang bermula pasti berakhir








Salam..
sbulan dh brlalu,n masa utk mnulis blog blk..hehe..actually mmg x tpikir pun nk tulis post kali nie,tp ade bberapa perkara pnting dlm idup ak telah berlaku dlm bberapa ari nie yg ak rs relevan utk ak ceritakn..saat mnulis post nie,ak br jer abis blok yg ke 7 kt Ukrida nie,blok sistem respirasi..cmne exam?huhu better dr blok yg lps..of coz lar better kot,sbb exam blok yg lps byk yg ak x dtg sbb msk wad hospital utk seminggu..ha memula nk story psl 2 dl ar..



malam 29/4/09,ak gi unit gawat darurat(emergency) kt hospital siloam sbb skt ak dh mkin teruk..ak terlalu cpat letih wlupun cm bjalan nk naik tangga ukrida 2 jer dh rs mcm blari pecut 100m kot..ptg sblm msk wad 2 lak,ak dgn ngade2nye join dak2 nie main futsal..konsekuensinya,blk 2 ak pengsan kt umah..lps doc check,dia kt muka ak trlalu pucat,kulit yg gelap nie pun dh jd putih(hensem sekejap..kah2)...dr.ferris nm dia x silap ak..last2 dia admit ak msk wad,mlm yg 1st ak msk 1st class wad sbb yg 3rd class dh pnuh..lps check drh,pg 2 ak dpt brita x best lak.."drh kamu dikit bangat nih,Hemoglobinnya rendah skali"..7.2(normal lelaki 12%)..ak anemia defiensi,Ferum dlm bdn lak hmpir xde,klu biar lm lg leh 'jln' kot ak..n spanjang sminggu dlm sepital 2,2 kali ak kena colonoscopy(nk tau psl mende nie google lar ek,pnjang nk cite..hehe)...yg pnting mende 2 mmg mnyakitkn..


n spanjang dlm rumah skt 2 utk sminggu,ak sgt2 lar bosan..2 novel habis ak bc dlm 3 ari jer(thankz 2 ila utk novel ketika cinta bertasbih..best dow novel 2,xsbr ak tggu muvee dia kuar 11 jun nih)..kbtulan lak time ak msk 2 mggu exam,so smua org mmg bz prepare utk exam..n byk giler kot exam ak tpakse skip,byk lar remed n SP ak..anyway,thankz utk yg sudi melawat ak spanjang kt sepital 2..yg watkn pengat pisang,thankz byk2,sdap2..hehe..n mee kari gak,mcm ade jamuan dlm wad 2 mlm 2..hehe..n utk yg bwk mcm2 buah tgn lain,trully grateful 2 be friends wif u guys..



kuar dr sepital,de lg mende best blaku..parents ak dtg dr Msia nk melawat ak..tp cite jd lain plak,ak yg gi smbut diorang kt airport,sbb ptg 2 mmg dh leh kuar sepital..hehe..Thankz mama n baba 4 the visit..pasnie apal akn blaja dgn lbh baik lg,doakn kjayaan apal..(ubat dh mkn dh td,jgn risau)..hehe..thankz utk kwn2 yg byk mnolong time parents ak dtg,yg tumpangkn bilik utk mak ak tido,yg mskkn utk parents ak mkn,temankn parents ak gi jln2 Jakarta..ak sgt2 mnghargainya..thankz :)



parents ak cm ade kt cni utk 4 ari jer,pas2 diorang pun pulang..mcm2 yg diorang pesan kt ak sblm blk,n mcm2 pristiwa blaku ms blk 2..pe2 pun,insyaAllah ak akn mnjalankn tggungjawab seorang anak,student,kwn ataupun teman dgn lbh baik pasni..n sepanjang blok respirasi yg lps,ak telah berusaha yg trbaik utk memperbaiki sgalanye ttg diri ak..wlupun ade yg ak tpakse korbankn,tp ak anggap itu sbg takdir dan ketentuan drNya..biarlah ia berakhir sbg pengakhiran yg mnyedihkn,mgkn ia juga adalah st permulaan yg lbh baik bg kita,wlupun dgn jln hidup msng2..

buat yg berkenaan,ak tau kamu akn mmbca post ini..maafkan ak,bkn niatku utk melukakn,bkn hati yg x syg..maafkn ak,dr awal perkenalan kita 5 thn dahulu..saat itu,sgalanya indah,sgalanya kita sangka akn mnjadi seperti apa yg kita sgkakn..tp kita hanya manusia,mampu mrancang,jodoh dan pertemuan itu ditentukanNya..di pertengahan jalan,ada aral yg melintang membatasi,mmisahkn jiwa yg slg mnyayangi..bkn slh sesiapa,dan bukan juga slhmu..slh diri ini yg byk kelemahan diri,yg x mampu mnjadi seorang manusia yg bergelar anak,bergelar pelajar dgn baik..tlah byk yg ak cuba usahakn utk mnyelamatknnya,tp ak lebih menyayangi dan mnyanjungi pengorbanan n susah payah mereka yg bergelar ibu bapa kepadaku dr dirimu..diri ini telah byk melukai mereka,semakin ak dekat ak dgnmu smakin dalam luka mereka..bkn slh dirimu,skali lg ak kt kn,ianya slh diriku sendiri,yg jahil dan khilaf terhadap nikmat dunia..

ak dh x sggup melukai mereka lg,stelah apa yg blaku br2 ini,sgala pengorbanan yg mereka lakukan..ianya lebih bermakna bg diriku,berbanding dirimu..maafkn ak,st hari nnt kau pasti akn memahaminya ketika bergelar seorang ibu..anggaplah ia sbg takdir ketentuanNya,mgkn tiada jodoh antara kita,atau mgkn sebaliknya,tergantung pada ketentuanNya..ku harap kau tabah menerimanya,seperti tabahnya hati yg melakukan pengorbanan ini..ak lakukan ini smua utk kebaikan kita jua,ak x mahu kau menderita satu hari nnt,ketika apa yg kita impikn kita x mampu kecapi..lbh baik ia berakhir lbh awal,supaya hrpn yg disimpan tidak mggunung lbh tggi lg,kerna tatkala hrpn itu berkecai,ak sndiri tidak mampu mnanggungnya..lupakanlah diriku,lupakanlah segala memori kita bersama,wlu ku tahu itu sukar utk dilakukn,kerna ak merasakan yg sama..ak hanya ingin melihat dirimu bahagia,wlupun bkn dgn diriku,ak rela korbankn demimu..jika ada yg lebih baik dr diriku,bukakanlah hatimu padanya dan terimalah dirinya sbg penggantiku..dan ingatlah,cinta manusia itu bagai pantai dipukul ombak,ia sering berubah..maka cintalah pada yang maha Esa,kerna sesungguhnya cinta itu yang paling membahagiakan,cinta abadi antara pencipta dan makhluk ciptaanNya..doaku sentiasa mengiringimu jalan kehidupan barumu,insyaAllah..

sesungguhnya kau antara yang terbaik pernah hadir dlm diriku,tp apakn daya,jodoh ketentuanNya yang menentukn..maafkanlah diri ini,ku doakn kau berbahagia dunia dan akhirat,wlupun tnpa diriku..bersama titisan air mata terakhir..selamat tinggal,Nor Ayuni Binti Mohd Din..



"cinta sejati tak menzalimi,cinta sejati berorientasikan redha Allah..aku mencintaimu..tapi aku lebih mencintai Tuhanku.."-Ketika Cinta Bertasbih-